Widoczność w wyszukiwarce

Zmiana w projekcie Mieszkanie dla Młodych
16 czerwca 2017
Studenci nie szkolą się w czasie studiów – później gorzko tego żałują
25 czerwca 2017

Widoczność w wyszukiwarce

Bardzo często zdarza się, że witryna notuje spadek widoczności w wynikach wyszukiwania, gdzie niedawno użyto tag kanoniczny. Warto więc zwrócić uwag na częsty błąd, który może doprowadzić do niemal całkowitej utraty pozycji w rankingu.

Błędem, o którym jest mowa wyżej, jest wdrożenie w obrębie całej strony takiej samej postaci tagu kanonicznego (wklejenie na całej stronie tag, który kieruje do strony głównej). Taki błąd ma duży wpływ na widoczność serwisu. Taki tag kanoniczny działa jak przekierowanie 301. Po niedługim czasie można zauważyć spadek wejść na stronę z wyszukiwarki Google, a czasami zdarza się, że ruch spada do zera.

Jak sobie z tym poradzić? Opanowanie sytuacji jest banalnie proste – poprawić tag w ten sposób, aby kierował do strony, na której się znajduje. Spadek ruchu na stronie można zaobserwować stosunkowo szybko dzięki poprawnemu ustawieniu Google Analytics (Google musi jednak usprawnić działanie, bo teraz jest jednak opóźnienie). Osoba, która jest przezorna powinna jednak sprawdzić zmiany wdrożone przez webmastera na wersji testowej, a dopiero potem wdrażać je do właściwego serwisu.

Należy pamiętać, aby wdrażane przez webmasterów wszelkie zmiany w kodzie strony były sprawdzane i zlecane komuś, kto się na tym dobrze zna. Bardzo często zdarza się, że webmaster implementuje zmiany niezgodnie ze sztuką, co może przynieść naprawdę fatalne skutki. Aby mieć pewność co do odpowiedniej jakości usługi, warto skorzystać z zaufanych agencji marketingowych, które zajmują się tym na co dzień. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej, sprawdź koniecznie https://sitab.pl.

 

Komentarze są wyłączone.