Jakie błędy popełniają marki w mediach społecznościowych?

Zarządzanie produkcją – ważny element każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa
1 września 2017
Depilacja laserowa – trwała technika usuwania owłosienia
7 września 2017

Każda firma, która zamierza zaistnieć w internecie, nie może obejść się bez profili w mediach społecznościowych. Jakiś czas temu stało się to niemal koniecznością, bez której wizerunek firmy znacząco traci. Nie ulega wątpliwości, że internet oferuje niewyobrażalne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Obecnie nawet firmy związane z pozycjonowaniem stron internetowych muszą funkcjonować w social mediach. Może nie wiąże się to z dużą ilością pozyskiwania nowych klientów, lecz przede wszystkim z budowaniem wizerunku.

Media społecznościowe umożliwiają szybki i wygodny kontakt z klientem, lecz niewłaściwe ich wykorzystywanie może przynieść wielkie szkody. Jakie błędy popełniają firmy w mediach społecznościowych?

Jak można zauważyć, Facebook jest coraz częściej wykorzystywany do kontaktu z klientami. Funkcjonowanie w social mediach przynosi za sobą jednak obowiązki. Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez firmy jest olewactwo. O ile podstawową funkcją Facebooka jest udostępnianie informacji ofert i informowanie na bieżąco naszych fanów o funkcjonowaniu firmy, to stał się obecnie głównym medium do bezpośredniego kontaktu na linii klient – firma. W sprawie reklamacji klienci zazwyczaj najpierw piszą na firmowym profilu, ponieważ tak jest najprościej. Jeśli odpowiednio szybko na to nie zareagujemy, poważnie zostanie nadszarpnięty nasz wizerunek. Ba! Bardzo często klienci wyrażają w internecie swoje opinie na temat produktów. Wiele firm wychodzi jednak z założenia, że najlepszym lekiem na nieprzychylne komentarze jest ich usunięcie. Można jednak stwierdzić, że takie zachowanie może okazać się dla naszego wizerunku zabójcze. Podobny skutek przynosi ich ignorowanie. Warto stosunkowo szybko reagować na wszelkie komentarze – przede wszystkim te negatywne. Jeśli pokażemy klientowi, że naprawdę nam na nim zależy i w odpowiedni sposób poprowadzimy rozmowę, możemy sobie zaskarbić jego szacunek i zmienić opinię na nasz temat.

Kolejnym błędem jest niepublikowanie plików graficznych lub udostępnianie ich w słabej jakości. Starannie wykonane obrazy i filmy pozytywnie wpłyną na ruch w mediach społecznościowych, lecz zła jakość przyniesie zupełnie odwrotny skutek.

Zasypywanie naszych profili niezliczoną ilością postów zwyczajnie „trąci” spamem. Jeśli zasypiemy użytkowników niezliczoną ilością postów w ciągu dnia, to większość z nich przestanie nas obserwować. Lepiej publikować mniej, ale dobrej jakości. Nie można jednak popadać w skrajność i nie publikowanie niczego na naszym profilu przez kilka dni również wpłynie negatywnie na nasz wizerunek. Ze wszystkim należy mieć umiar, lecz martwy profil nie jest atrakcyjny. Funkcjonuje tu podobna zasada jak w SEO – wartościowe linki są potrzebne, a duża ilość tych słabej jakości może jedynie zaszkodzić. Publikacja właściwych postów może również pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie stron internetowych naszej firmy, ponieważ może w znacznym stopniu generować ruch.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja Interaktywna Bydgoszcz

Komentarze są wyłączone.