Jakie pytania będzie zadawał lekarz medycyny pracy?
27 sierpnia 2020

Efekt Jojo

Dieta nie może być rozwiązaniem krótkotrwałym. Organizm człowieka szybko dostosowuje się do zmniejszonego spożycia kalorii lub zmienionej diety. Jeśli po diecie odchudzającej powrócimy do starych, złych nawyków żywieniowych), organizm otrzyma zbyt dużo energii. Poprzednia waga wróci bardzo szybko, a często zdarza się nawet, że przytyjemy. Zjawisko to znamy „efekt jo-jo”, gdyż waga spada w taki sam sposób, jak w przypadku zabawek, aby następnie podskoczyć z powrotem. Jest tylko jedna możliwość – stała dieta i regularne ćwiczenia. Sprawdź: Przychodnie Bydgoszcz Fordon

4 sztuczki do utrzymania stałej wagi

Jedz świadomie!

Spraw, aby każdy posiłek był przeżyciem. Nie jedz przed telewizorem ani w pośpiechu między dwoma spotkaniami. Zrób sobie przerwę i ciesz się każdym kęsem. To Cię spowolni, Twoje ciało będzie mogło lepiej komunikować uczucie sytości. Warto też wcześniej zaplanować czas przygotowania posiłków. Wypróbuj przepisy babci zamiast jedzenia gotowych potraw z kuchenki mikrofalowej.

Zjedz do syta

Głód sprawia, że ​​stajesz się humorzasty, a to również osłabia największą motywację. Jeśli chcesz trzymać się diety, powinieneś za wszelką cenę unikać zachcianek. Jest tylko jedno rozwiązanie: jedz wystarczająco dużo. Ale nie z frytkami, ale ze zdrową żywnością. Najlepszą rzeczą w sałatkach, warzywach lub owocach jest to, że możesz jeść tyle, ile chcesz.

Bez sportu wszystko staje się niczym

Ćwiczenia są i pozostają najlepszym sposobem na utrzymanie dobrej kondycji i szczupłej sylwetki. Osoby, które samodzielnie zmagają się z brakiem motywacji, powinny poszukać partnerów do biegania lub umawiać się na stałe wizyty na siłowni – utrudnia to rezygnację.

Drastyczna motywacja

Jeśli nic innego się nie uda, jest tylko jedna możliwość: pokonać wewnętrznego potwora własnymi środkami. Niektórych nawyków można pozbyć się szybciej, jeśli to boli. Zamiast nagradzać się za to, co już osiągnąłeś, spróbuj odwrotnie: podpisz umowę z członkiem rodziny lub dobrym przyjacielem. Jeśli ulegniesz pokusie lub nie osiągniesz celu, będziesz musiał wpłacić określoną kwotę do dietetycznej skarbonki. Wtedy jedyną rzeczą, która pomaga, jest trzymanie się.

Komentarze są wyłączone.